Vecais modeļa T56 vagons Nr. 156 kopā ar jauno vagonu "Tatra" Nr. 209 Kuršu ielā pie Centrālā kolhozu tirgus, 1979. gada 1. augustā. Pēc trīs gadiem pa šo ielu tramvaji vairs nebrauks, jo tiks pabeigta jaunā divvirzienu līnijas izbūve pa Krišjāņa Valdemāra ielu. Attēlā redzamā ainava praktiski nav mainījusies. Ir tikai demontēto tramvaju vadus balstošie stabi un izņemti sliežu ceļi. A. Šanini foto.
1972. gada 23. jūnijā notika svinīgā divvirzienu līnijas atklāšana līdz Vaiņodes ielai, kur tapa jaunais Dienvidrietumu mikrorajons. Attēlā redzams Līvas laukums. No attēla labajā pusē redzamajiem namiem līdz mūsdienām saglabājies tikai trešais nams, labajā augšējā stūrī. Foto no Liepājas tramvaju parka arhīva.
1961. gadā uz Liepāju tika atgādāti desmit modeļa T59E vagoni bez piekabēm. Tos izmantoja otrajā un ceturtajā maršrutā. Attēlā tramvajs Ļeņina (tagad Lielā iela) un Kārļa Marksa (tagad Graudu iela) ielas krustojumā. Attēlā redzamā ainava praktiski nav mainījusies līdz mūsdienām. Ilmāra Ādamsona foto, 1968. gads.
Jaunie modeļa T62 vagoni Liepājas tramvaju parkā 1963. gadā. Attēlā redzamā ainava praktiski nav mainījusies līdz mūsdienām.
No 1959. gada līdz 1960. gadam Liepājas Tramvaju parks saņēma trīs T59B tipa vagonus ar piekabēm B59E. Attēlā vagons Nr. 133 ar piekabi Nr.33. Foto no Liepājas tramvaju parka arhīva.
1957. gadā uz Liepāju tika atvesti pirmie astoņi "Gota" vagoni T57. Attēlā vagons Nr. 132 Ļeņina ielā (tagad Tirgoņu iela) dodas pilsētas centra virzienā. Apbūve abās ielas malā saglabājusies līdz mūsdienām. Ilmāra Ādamsona foto, 1968. gads.
Laika posmā no 1949. gada līdz 1956. gadam Liepājas Tramvaju parkā tika uzbūvēti vairāki tramvaju vagoni. Viens no tiem bija vagons Nr.112, kas redzams attēlā uz Līvas laukuma ap 1950. gadu. Tramvaja vagoni tika būvēti uz rāmju un riteņu bāzes, kas tika atvesti no Vācijai atņemtās Kēningsbergas pilsētas. Pēdējie šīs sērijas vagoni tika norakstīti 1963. gadā. Ēkas aiz tramvaja vagona nav saglabājušās, savukārt līnija kopš astoņdesmito gadu visu ir pārnesta uz netālo Krišjāņa Valdemāra ielu. Foto no Liepājas tramvaju parka arhīviem.
Vagons Nr. 19 ar piekabi pēc modernizācijas ar jaunu numerāciju- Nr.119 maršrutā Nr.1, pēc Otrā pasaules kara.
Sarkanarmijas ielas (tagad Kalpaka iela) sākums pie dzelzsceļa pārbrauktuves uz Raiņas ielas, kur tramvajs līnijā Nr. 4 sāk savu braucienu līdz izgriežamajam tiltam (tagad Kalpaka tiltam) uz Karostu. Attēlā viens no Liepājas Tramvaju parkā būvētajiem vagoniem, uz kura uzmontēta viena no 12 atsūtītajām virsbūvēm. Uzņēmums izdarīts 1955. gadā.
Laika posmā no 1949. gada līdz 1954. gadam Liepājas Tramvaju parks saņēma 12 tramvaju vagonu virsbūves. Attēlā vagons Nr. 107, kuram deva ideoloģiski lepnu nosaukumu "Komjauniešu vagons".
"Herbrandt" 1903. gada ražojuma vagons Nr.13, kam iedots cits numurs- Nr.113 Kviešu ielā. Tramvaja līnija Nr.3 uz Velnciemu pastāvēja no 1951. gada 21. aprīļa līdz 1952. gada ziemai, līdz tika slēgta kā nerentabla.
"Herbrandt" 1903. gada ražojuma vagons Nr.13, kam iedots cits numurs- Nr.113 Kviešu ielā. Tramvaja līnija Nr.3 uz Velnciemu pastāvēja no 1951. gada 21. aprīļa līdz 1952. gada ziemai, līdz tika slēgta kā nerentabla.
Tramvaja vagons Nr.14 Lielā ielā 1940. gadā. Aina šajā posmā kopš Otrā pasaules kara mainījusies pilnībā. Ēkas priekšplānā, abās pusēs nav saglabājušās.
Pilsētas tilts pār Tirdzniecības kanālu trīsdesmitajos gados, kas līdz mūsdienām nav saglabājies. Priekšplānā tramvaja vagons Nr.19, pēdējais, ko pilsēta saņēma līdz Cariskās Krievijas sabrukumam. Šis esot bijis pats lielākais tramvaja vagons. Līdz pat piecdesmitajiem gadiem neviens jauns tramvaja vagons Liepājā netika iegādāts. Līdz mūsdienām saglabājušās tikai ostas noliktavas attēla kreisajā pusē, kanāla otrajā pusē.
"Herbrandt" 1899. gada ražojuma vagons Lielā ielā, pirms Pirmā pasaules kara.Tramvaja līnija šajā vietā saglabājusies arī mūsdienās. Pirmais un otrais nams attēla kreisajā pusē saglabājušies praktiski nemainītā izskatā. Trešais nams kreisajā pusē ir leģendārais nams, kurā 1919. gadā uzturējās Latvijas pagaidu valdība. Šis nams nams un arī nākamie aiz tā, nav saglabājušies, jo sagrauti Otrā pasaules kara laikā.
"Herbrandt" 1903. gada ražojuma vagons Nr.13 dodas Ūliha ielas virzienā pa Kūrmājas prospektu (tagadējais Kurmājas prospekta un Zvejnieku alejas krustojums). Nams fonā nav saglabājies. Aptuveni tur, kur ir nama ieejas durvis, patreiz izveidots celiņš, kas ved pie pieminekļa bojā gājušajiem jūrniekiem.
"Herbrandt" 1903. gada ražojuma vagons Nr.12 no Peldu ielas gar kūrmāju dodas Kūrmājas prospekta virzienā. Pats kūrmājas nams saglabājies, taču nefunkcionē.
Tramvaja vagons Nr.8 Peldu ielā, kas dodas uz Kūrmāju. Tālāk fonā redzama māja starp Liepu un Dzintara ielu, kas saglabājusies līdz mūsdienām. Tramvaja līnija šajā vietā nav saglabājusies.
Liepājas tramvajs pirms Pirmā pasaules kara. Attēlā redzama tramvaju stacija, kurā beidzās pilsētas tramvaja līnija pie Karostas. Pirmie elektriskā tramvaja vagoni Nr.1 līdz Nr.9, kuri kursēja pa Liepāju tika būvēti Vācijā, Ķelnes rūpnīcā "Herbrandt".
Informācija no resursa: http://photo.tramvaj.ru/Liepaja1.htm
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru